domingo, 14 de febrero de 2010

Let's rock as a culture

Aurreko urteetan Inglaterran eta AEB-etan rockaren inguruan hezkuntzan emandako fenomenoa ikusi ostean, horrek kulturan eta gizartean duen eragina aztertzea nahi nuen. Horretarako New York hirira joatea erabaki nuen, han hilabete bat egoteko asmoz. New Yorker izeneko hotel batean nengoen, 481.kalean eta 8.etorbidean, Manhattan auzoaren erdialdean eta horrek, hiriaren ikuspegi nahiko orokorra ematen zidan. Musika nonahi, ez zegoen zertan Brodway-ra gauez joan rock-arekin topo egiteko. New Yorkeko auzo guztietatik ibili nintzen eta baita New Jersey eta Boston hirietan. Konturatu nintzen, musikari guk ematen diogun baino balio handiagoa ematen dietela eurek eta euren kulturan gurean baino presentzia askoz handiagoa duela; baita, orokorrean, musikaz gu baino gehiago eta hobeto gozatzen dakitela.

Bostoneko kaleetan gitarra jotzen ari zen tipoetako baten ondoan gelditu nintzen erositako bokata jateko asmoz zuzeneko musika entzuten nuen bitartean. Euria hasi zen eta tipoa gitarra hartu eta nire ondora etorri zen, aterpera. Berarekin hizketan hasi nintzen eta kontatu zidan Kevin deitzen zela, Floridakoa zela, eskolan hasi zela gitarra jotzen eta gaur egun hori zela bere bizimodua; A Day To Remember izeneko rock taldean jotzen du eta taldearekin kontzerturik ez daukanean, gitarra hartu eta hirietatik doa musikaz gozatzera eta kaleetatik doan jendea bere musikarekin gozaraziz. Eskola garaian oso ikasle traketsa zela onartu zidan eta musika klaseengatik izango ez balitz ez lituzkela bere onarrizko ikasketak aurrera aterako, eskolara joaten zela musika klasea gustoko zuelako; rock entzunaldiak, saio praktikoak, talde lanak...alegia. Gaur egun zuzenbidean lizentziatua da.

Gure kulturan musikak betidanik izan du presentzia handia, goza dezagun! Horretarako ikasleak motibatu behar dira eta ikasi behar dute musikaz gozatzen. Mozart-ekin ala Kurt Cobain-ekin? Helburua lortzeko aproposena denarekin...





No hay comentarios: